Salut à tous,
Tout le monde ou presque connait la manipulation qui consiste
à appuyer sur le bouton de reset kilométrique mettre le contact
etc...puis l'afficheur donnne des renseignements et à la fin les cadrans font une série de test.
Quelqu'un connait-il parfaitement cette manip avec des infos précises sur les données qui s'affichent (N°moteur etc...)
Je suppose que ce n'est valable que pour les séries E36 et de la même époque...
Ceci afin de compléter un rubrique pour le site.
Merci d'avance pour votre aide.
:appel:
Recherche d'informations précises...
- Claude
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- Inscription : mar. avr. 13, 2021 12:49 pm
Re: Recherche d'informations précises...
Bonjour,
Tu peux regarder sur ces 2 url pour recouper les infos :
http://www.bmw-m.net/TechProc/test.htm
http://home.att.net/~ebaines/e36_instruments.htm
Par contre, toujours rien de concret sur ce nombre "K", même la doc interne BMW ne dit pas grand chose là dessus.
J'ai demandé la traduction d'un terme allemand (Wegdrehzahl ) à Franck, peut etre que ça nous donnera quelques indications supplementaires.
Frederic
Tu peux regarder sur ces 2 url pour recouper les infos :
http://www.bmw-m.net/TechProc/test.htm
http://home.att.net/~ebaines/e36_instruments.htm
Par contre, toujours rien de concret sur ce nombre "K", même la doc interne BMW ne dit pas grand chose là dessus.
J'ai demandé la traduction d'un terme allemand (Wegdrehzahl ) à Franck, peut etre que ça nous donnera quelques indications supplementaires.
Frederic
Re: Recherche d'informations précises...
Wegdrehzahl = en traduction littéraire "régime de manière"...
Je sais que comme ca, ca ne veux rien dire mais peut-etre que dans le contexte tu pourras deviner...
J'espère t'avoir un peu aidé...
P.S.: Pour la traduction, www.altavista.com...
Je sais que comme ca, ca ne veux rien dire mais peut-etre que dans le contexte tu pourras deviner...
J'espère t'avoir un peu aidé...
P.S.: Pour la traduction, www.altavista.com...
Re: Recherche d'informations précises...
j'ai trouvé ca en anglais :
Turn off the ignition. Push and hold down the trip odometer reset button on the speedometer. Turn the ignition key to position one (first click) whilst still holding the reset button, may take a few attempts but as far I know it works on all E36s and some other BMWs.
You will now be treated to a very jolly show indeed. First the DME will display a few of it's internal registers in the mileometer LED space. Next all the gauges on the dash will cycle from zero to full scale deflection and back again whilst all the warning lights illuminate. Not only is this pretty but it's the only time you'll see the speedo on my 318iS indicate 160mph!
The registers displayed are
Vehicle identification number
Number for BMW internal use
Number of wheel rotations needed to make up one kilometer
Software version
Hardware version
Index of changes
Voili voilou
Turn off the ignition. Push and hold down the trip odometer reset button on the speedometer. Turn the ignition key to position one (first click) whilst still holding the reset button, may take a few attempts but as far I know it works on all E36s and some other BMWs.
You will now be treated to a very jolly show indeed. First the DME will display a few of it's internal registers in the mileometer LED space. Next all the gauges on the dash will cycle from zero to full scale deflection and back again whilst all the warning lights illuminate. Not only is this pretty but it's the only time you'll see the speedo on my 318iS indicate 160mph!
The registers displayed are
Vehicle identification number
Number for BMW internal use
Number of wheel rotations needed to make up one kilometer
Software version
Hardware version
Index of changes
Voili voilou
Re: Recherche d'informations précises...
k = nombre de tour de roues pour faire un km....
- Claude
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Re: Recherche d'informations précises...
Salut,
Merci à tous pour vos réponses, avec tout ça j'ai de quoi
faire
Bizzarement, il me semblait (un post d'un ancien forum) qu'il
y'avait des incations partielles sur le n° de chassis ou moteur...
A plus.
:appel:
Merci à tous pour vos réponses, avec tout ça j'ai de quoi
faire
Bizzarement, il me semblait (un post d'un ancien forum) qu'il
y'avait des incations partielles sur le n° de chassis ou moteur...
A plus.
:appel:
Claude
-
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- Localisation : Drôme
- Contact :
Re: Recherche d'informations précises...
Retrouvé dans ma doc , si ça peut t'aider !
Instrument Cluster Test
NOTE: Just for the hell of it. KLR means ignition switch position #1
(accessory) KL-15 is ignition switch position #2 (on), and KL-50 is ignition
position #3 (start)
This works on all instrument clusters 1992-1999 E36 - 4
door/coupe/convertible/M3.
Step 1. Press and hold the mileage reset button.
Step 2. Put key into ignition switch and turn to KLR (Ignition switch
position #1)
Your LCD display will show something like this "tESt 01"
Step 3. Once "tESt 01" is shown, let go of reset button and the IC
(Instrument Cluster) will go through
some test cycles. Numbers will be shown and here's what they mean:
1st display : BMW PART NUMBER (6 digits)
2nd display: CODE NUMBER (5 digits) Internal Coding Plug #
3rd display: K NUMBER (4 digits)
4th display: CHASSIS NUMBER (5 digits) this is part of your VIN
5th display: SOFTWARE VERSION (3 digits)
6th display: REVISION INDEX (2 digits) Hardware #
After all 6 displays are finished, an analog gauge test will be performed.
The self-test is canceled by switching the ignition off or to KL-15 (ignition
switch position 2)
IC (instrument cluster) tests 1-15
1995 - 1998 (99) 318ti
1996 - 2000? Z3
1997 - 1999 E36 4dr/coupe/convertible/M3
NOTE:
*Test functions 1-4 are unlocked tests and can be called up at any time for
display.
*Test functions 5-14 are locked and require unlocking the test mode before
they can be displayed.
*Test
Instrument Cluster Test
NOTE: Just for the hell of it. KLR means ignition switch position #1
(accessory) KL-15 is ignition switch position #2 (on), and KL-50 is ignition
position #3 (start)
This works on all instrument clusters 1992-1999 E36 - 4
door/coupe/convertible/M3.
Step 1. Press and hold the mileage reset button.
Step 2. Put key into ignition switch and turn to KLR (Ignition switch
position #1)
Your LCD display will show something like this "tESt 01"
Step 3. Once "tESt 01" is shown, let go of reset button and the IC
(Instrument Cluster) will go through
some test cycles. Numbers will be shown and here's what they mean:
1st display : BMW PART NUMBER (6 digits)
2nd display: CODE NUMBER (5 digits) Internal Coding Plug #
3rd display: K NUMBER (4 digits)
4th display: CHASSIS NUMBER (5 digits) this is part of your VIN
5th display: SOFTWARE VERSION (3 digits)
6th display: REVISION INDEX (2 digits) Hardware #
After all 6 displays are finished, an analog gauge test will be performed.
The self-test is canceled by switching the ignition off or to KL-15 (ignition
switch position 2)
IC (instrument cluster) tests 1-15
1995 - 1998 (99) 318ti
1996 - 2000? Z3
1997 - 1999 E36 4dr/coupe/convertible/M3
NOTE:
*Test functions 1-4 are unlocked tests and can be called up at any time for
display.
*Test functions 5-14 are locked and require unlocking the test mode before
they can be displayed.
*Test
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